Tuesday, January 11, 2011

tidak ku pinta.....i has a sad...n saddest..

Posted by pinky volvox at 7:24 AM
sebelum saya menulis kesedihan ini......sila ampunkan saya...sesungguhnya saya x berniat untuk menujukan kepada sesiapa....sudah lama saya pendamkan...setiap makhluk impikan hidup yang sempurna n hamba yang terbaik di sisi Allah...saya juga insan biasa lagi lemah...saya tahu saya tidak sempurna..banyak cacat n celanya.salah 1 reason saya jejak kan kaki further di UIAM,nama y cukup gah ialah untuk memperbaiki akhlak saya sesungguhnya saya ingin kan perubahan..saya x kuat n saya harapkan sokongan..tapi alangkah sedih.jauh panggang dari api n jauh langit dp api..hidayah itu adalah pemberian daripada y maha ESA..satu anugerah..manusia kena berusaha kejar untuk rasa kemanisan...saya mintak maaf IMPRESSION  SAYA keatas wanita BERTUDUNG LABUH di sini kebanyakan nya MENGECEWAKAN SAYA..saya sangat respect dgn beberapa orang sahaja kat batch nursing saya..saya dah lama buat pemerhatian..adakah beriman dengan sepenuh hati itu satu perlumbaan,kebanggaan atau pun keikhlasan..?????????hati kecil ini tercari2 model muslimah sejati persis aisyah isteri baginda...cukup sempurna akhirat n duniawi beliau..adakah beribadat sahaja sehinggakan mengabaikn kebersihan itu stu cntoh???how about mereka lebih mementingkan untuk pergi perjumpaan o gathering dengan alasan untuk ilmu akhirat sehingga lupa tanggungjawab sebagai pelajar n rakan sekerja???adakah dengan mengabaikan tugas y diberikan n memberikan nya kpd orang lain itu baik???itukah tuhan sya mahu??salah 1 sifat yang orang malaysia n uia sendiri ialah mementingkan diri sendiri..merosakan imej anda sebagai tudung labuh...bagaimana pula bg y dipertanggungjawabkan untuk membantu tp ditukarkan kepda keuntungan..bukan kah lebih cantik jika ilmu akhirat disulami dengan kebaikan duniawi?saya sedih,1 hari sya pergi ke sebuah aktiviti keagamaan selama 3 hari...semua nya memakai purdah...saya memang terpegun sb cantik2..saya excited nak pergi...tapi????sedihnya saya bila tangan saya tidak disambut ketika nk bersalaman ngn mereka.mereka jeling saya atas n bawah..terus berlalu n salam ngn kakak bertudung labuh di sebelah saya..sy terasa hina memandang diri ini...

tudung saya pendek x seperti mereka...saya x layak n berkawan ngn mereka..jemput pun tidak...
setiap manusia tidak dilahirkan dalam environmnt y sama...

saya sedih....bila ada y kata saya kafir sebab sya xreti2 menutup aurat dengan sempurna..tapi saya sedang belajar n mencuba y terbaik..walaupun saya hanya bertudung biasa,tapi saya x murah sama sekali.saya x judge manusia,saya x dengki!

saya juga sedih bila nama saya jadi bahan bualan geng2 tudung labuh sedangkan saya x kenal..saya x pernah niat and buat jahat terhadap mereka..bukan ke bagus mereka membimbing saya??saya n angelina jolie mne lg teruk?tp msng2 ada hati budi..

maafkan saya..saya terluka......saya bukan kafir tapi hamba Allah y sedang berusaha..insyAllah





 

0 comments:

Post a Comment

 

i'm not a girl,not yet a woman Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei